سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میل چیمپ Mailchimp با این تکنیک های خلاقیت به درآمد 600 میلیون د

میل چیمپ Mailchimp با این تکنیک های خلاقیت به درآمد 600 میلیون دلار در سال رسید!


 

  • میل چیمپ Mailchimp با این تکنیک های خلاقیت به درآمد 600 میلیون دلار در سال رسید!

    میل چیمپ Mailchimp از کارکنان خود انتظار دارد تا خلاقیت داشته باشند و این شرکت تقریباً هر کاری انجام می دهد تا کارمندانش بتوانند با ذهن باز فعالیت کنند.

    این شرکت دیجیتال مارکتینگ هر هفته میزبان آزمایشگاه های نوآوری ، استودیوهای طراحی و جلسات طوفان فکری است. همچنین، یک بار در ماه نیز، از تمامی کارکنان خود دعوت می کند تا با شرکت در جلسه “ساعت قهوه” ، پیشنهادهای خود را برای روش های جدید فکر کردن، ارائه دهند. در نتیجه همه این کارها، بخش های مختلف یادگرفته اند تا مسیرهای غیر منتظره ای را برای خلاقیت در پیش بگیرند و این موضوع سبب شده است تا این استارت آپ به سرعت رشد کند و درآمد سالانه خود را به 600 میلیون دلار در سال برساند! در اینجا میخواهیم به اتفاقاتی که در شعبه آتلانتای این شرکت می افتد، بپردازیم.

    • به گفته Lauren Schuman، مدیر ارشد طراحی و توسعه محصول

    “هر سه شنبه، ما آزمایشگاه های خلاقیت برگزار می کنیم. در این جلسات، ما با استفاده از روش طوفان فکری سعی می کنیم تا مشکلات مشتریان را حل کنیم. ما خودمان را به جای افراد مختلف در نظر می گیریم و سعی می کنیم تا مشکلات را از زاویه دید دیگران ببینیم. این راه حلی تعاملی برای حل مشکلات است.”

    • به گفته Samantha Vaughn، هماهنگ کننده رویدادها:

    “من کار خودم را همزمان با مهمانی سالیانه شروع کردم. تم مهمانی همانند مهمانی های سال آخر دبیرستان بود. پیست رقص مانند یک سالن ورزشی بود و همه مانند یک پادشاه یا ملکه لباس پوشیده بودند. من در پیست رقص بودم به اطراف نگاه می کردم که گروهی از مدیران ارشد شرکت را دیدم. همان زمان اولین نگاه واقعی من به میل چیمپ Mailchimp بود: این افراد تفریح می کنند.”

    • به گفته Sarita Alami، مدیر ارشد تولید میل چیمپ

    “شما هیچوقت نمی دانید که چه زمانی به یک ایده خوب می رسید. اما در تیم من، همه این را می دانیم که داشتن تجربه های مشترک خلاقیت برای پیدا کردن ایده خوب را تقویت می کند. در آخرین فعالیت تیم سازی، ما همه در کنار هم نشستیم و به سبک کلاسیک نقاشی کردیم. حالا فقط باید فکر کنیم که این نقاشی را کجا آویزان کنیم.”

    ابتدا این مقاله را بخوانید:‌ آموزش ایمیل مارکتینگ با هدف پیدا کردن مشتریان جدید و افزایش فروش

    خلاقیت

    • به گفته Dan Kurzius، هم بینان گذار و رئیس ارشد امور مشتریان

    “چند ماه پیش من در شیکاگو پیش مشتری بودم که با استفاده از فرش های ترکی، کفش های زیبایی تولید می کرد. سیستم خرید ما آن طور که باید به پلتفرم فروش او متصل نشده بود. در نتیجه، من عکسی از او گرفتم تا مشکلاتی که او با آنها دست و پنجه نرم می کرد به تیم های خودمان نشان دهم. در این عکس سعی کرده بودم تا احساسات او را نمایش دهم، تا تیم های ما بتوانند از دریچه دید مشتری به موضوع نگاه کنند.”

    • به گفته Josh Penny، مدیر شهروندی شرکت

    ما کالج میل چیمپ Mailchimp را با همکاری بنیاد جامعه بزرگ آتلانتا اداره می کنیم. گروهی از کارمندان هشت هفته راجع به آتلانتا مطالعه می کنند و سپس 200 هزار دلار کمک مالی به این موسسه غیرانتفاعی می کنند. این فوق العاده است که ببینید کارمندان با مسائل پیچیده روبرو می شوند و سپس فکر می کنند که چگونه می توانند مفید باشند و پس از آن کاری انجام می دهند.”

    • به گفته Lauren Sibille، تحلیلگر سیستم های مردم

    “من به عنوان هماهنگ کننده منابع انسانی وارد این صنعت شدم، بنابراین من سرپرستی امور داخلی را برعهده داشتم. بررسی سوابق کاری، انجام مصاحبه و همچنین چرخه کاری کارکنان را انجام می دادم. من از یک شرکت کوچک اما رسمی به این شرکت آمده بودم. آنچه که بیش از همه در مورد پیوستن به میل چیمپ Mailchimp دوست داشتم، غیر رسمی بودن روابط در آن بود. در اینجا من می توانم خیلی راحت به یکی از همکارانم سر بزنم و با او یک جلسه طوفان فکری داشته باشم.”

    • به گفته Iris Nevins، مهندس نرم افزار

    “ما به تازگی ابزاری طراحی کرده ایم که به ایمیل اجازه می دهد تا بر اساس اتفاقاتی که در برنامه می افتد، ارسال شود.

    فرض کنید که شما یکی از مشتریان میل چیمپ Mailchimp هستید و یکی از مشتریان شما برای چهارمین بار از شما خرید کرده است. شما می توانید به صورت اتوماتیک، ایمیلی برای او ارسال کنید و “چهارمین خرید او را تبریک بگویید و کد تخفیف برای خریدهای آینده اش ارائه دهید.”

    توصیه میکنیم این مقاله را بخوانید: چگونه با دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای بهترین نتیجه را بگیریم ؟

    منبع: entrepreneur


خورشیدگرفتگی 5 دی 98 را از دست ندهید

خورشیدگرفتگی 5 دی 98 را از دست ندهید


 

  • خورشیدگرفتگی 5 دی 98 را از دست ندهید

    939363

    02 دی 1398 - 10:57

    16370 

    خبرگزاری ایرنا: علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی می‌توانند آخرین خورشید گرفتگی سال 98 را در 5 دی 98 رصد کنند. در ادامه، زمان شروع کسوف 5 دی و اینکه در کدام استان‌ها قابل رویت است را بررسی می‌کنیم.

    عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در خصوص رصد آخرین کسوف سال 98 اعلام کرد نوع خورشید گرفتگی 5 دی 98 حلقوی بوده و از کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس شروع خواهد شد و تا جنوب شرق آسیا ادامه دارد. همچنین ساکنان قسمت‌هایی از آسیا، اروپا، شمال و غرب استرالیا نیز می‌توانند آن را به صورت جزئی رصد کنند. پدیده خورشید گرفتگی 5 دی 98 متعلق به ساروس یا همان دوره 132 است و 46 گرفت از 71 خورگرفت این ساروس محسوب می‌شود.

    خورشید گرفتگی 5 دی 98 را از دست ندهید

    زمان خورشید گرفتگی 5 دی 98

    مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در ادامه بیان کرد این خورشیدگرفتگی از ساعت 2 و 29 دقیقه و 53 ثانیه به وقت جهانی روز پنجشنبه 5 دی 98 (26 دسامبر 2019) در نخستین نقطه از کره زمین شروع خواهد شد و تا ساعت 8 و 5 دقیقه و 40 ثانیه به وقت جهانی که سایه ماه زمین را ترک خواهد کرد، ادامه دارد. این کسوف به عنوان سومین کسوف در سال 2019 محسوب می‌شود و دومین خورشید گرفتگی قابل رویت در ایران در سال 98 خواهد بود.

    بالاترین درصد خورشید گرفتگی در کیش و قشم است

    عتیقی در ادامه اظهار کرد خورشید گرفتگی اخیر که در روز سه شنبه 11 تیر 98 اتفاق افتاد، یک کسوف کامل محسوب می‌شد، اما در ایران غیر قابل رصد بود. وی تاکید کرد کسوف 5 دی 98 در تهران با حدود 61 درصد پوشش سطح خورشید توسط کره ماه قابل رصد است، اما ساکنان کیش و قشم می‌توانند این پدیده نجومی جذاب را با پوشش 86 درصدی با بیشترین درصد خورشید گرفتگی مشاهده کنند. در سایر نقاط کشور این پوشش 45 درصد خواهد بود. ساکنان شهر تهران از ساعت 7:13 دقیقه صبح روز پنجشنبه 6 دی 98 و با طلوع خورشید می‌توانند خورشید گرفتگی را مشاهده کنند و این پدیده تا ساعت 8:23 دقیقه صبح ادامه دارد.

    زمان شروع کسوف در سایر استان‌های کشور

    استان کرمان: ساکنان این استان می‌توانند از ساعت 6:36 دقیقه شاهد شروع کسوف باشند که در این استان سطح پوشیدگی خورشید 73 درصد است. این پدیده در تا ساعت 8:27 دقیقه صبح ادامه دارد.

    استان یزد: در ساعت 6:50 دقیقه کسوف شروع می‌شود و تا 8:25 دقیقه صبح ادامه خواهد داشت. میزان سطح پوشیدگی خورشید نیز 68 درصد است.

    استان فارس: ساکنان این استان از ساعت 6:52 دقیقه صبح شاهد خورشید گرفتگی خواهند بود که این پدیده در این استان با 77 درصد پوشیدگی خورشید تا ساعت 8:23 دقیقه صبح ادامه دارد.

    استان سیستان و بلوچستان: علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی این استان می‌توانند از ساعت 6:57 دقیقه شاهد آغاز کسوف باشند که تا ساعت 8:24 دقیقه صبح ادامه خواهد داشت. همچنین در این استان سطح خورشید تا 67 درصد پوشیده خواهد شد.

    استان آذربایجان شرقی: ساعت 6:57 دقیقه در این استان خورشید گرفتگی شروع خواهد شد که تا ساعت 8:24 دقیقه ادامه خواهد داشت. در این استان گرفت خورشید حدود 67 درصد است.

    استان اصفهان: ساکنان این استان از کشورمان نیز می‌توانند از ساعت 7:02 دقیقه شروع کسوف را رویت کنند که در 8:23 به اتمام می‌رسد. میزان پوشیدگی خورشید در این استان 68 درصد است.

    استان مازندران: خورشید گرفتگی در این استان از ساعت 7:13 دقیقه صبح شروع می‌شود و در 8:24 دقیقه به پایان می‌رسد. در این استان میزان پوشیدگی خورشید 58 درصد است.

    استان مرکزی: آغاز گرفت در این استان 7:17 دقیقه است و تا 8:22 نیز ادامه خواهد داشت. میزان پوشیدگی خورشید در این استان 64 درصد خواهد بود.

    استان همدان: علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی این استان می‌توانند ساعت 7:24 صبح شاهد کسوف باشند که تا ساعت 8:21 دقیقه نیز ادامه دارد. درصد گرفتگی خورشید در این استان 59 درصد است.

    استان کردستان: کسوف در این استان ساعت 7:32 دقیقه شروع می‌شود و در ساعت 8:20 به پایان خواهد رسید. میزان گرفت خورشید در این استان 56 درصد خواهد بود.

    طبق اعلام مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران ساکنان تمامی شهر‌ها می‌توانند این خورشید گرفتگی جزئی را هنگام طلوع آفتاب مشاهده کنند.

    خورشید گرفتگی 5 دی 98 را از دست ندهید

    آغاز گرفت حلقوی خورشید از عربستان سعودی

    عتیقی در ادامه بیان کرد در خورشید گرفتگی حلقوی 5 دی 98، سایه کره ماه بیش از 3 ساعت روی کره زمین به محدوده 12 هزار و 900 کیلومتر را می‌پیماید. این گرفت حلقوی از کشور عربستان سعودی شروع خواهد شد و در ادامه از کشور‌های عمان، امارات و قطر می‌گذرد تا با عبور از اقیانوس هند به کشور هند برسد. سپس از کشور‌های اندونزی، سنگاپور، سریلانکا و مالزی عبور می‌کند و به شمال جزایر ماریانا و گوام خواهد رسید. البته این گرفت حلقوی در کشور‌های جنوبی خلیج فارس حدود 1 دقیقه خواهد بود، اما در کشور هند به بیش از 3 دقیقه خواهد رسید.

    نکات مهم برای رصد خورشید گرفتگی

    مدیر انجمن نجوم اعلام کرد خورشید گرفتگی 5 دی 98 به شکل جزئی است و برای رصد خورشید حتما باید از عینک‌های مخصوص استفاده کرد و هیچ زمان با چشم غیرمسلح این خورشید گرفتگی را مشاهده نکنید. همچنین اگر از تلسکوپ و دوربین چشمی استفاده می‌کنید، حتما می‌بایست آن‌ها را به فیلتر استاندارد نظیر فیلتر مایلار تجهیز کنید. عتیقی خاطرنشان کرد نگاه مستقیم به خورشید حتی برای زمانی اندک نیز برای چشمان فرد پیامد‌های جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.

    کسوف حلقوی به چه معناست؟

    در تعریف کسوف حلقوی آماده است حتی اگر قرص کامل ماه از مقابل خورشید نیز عبور کند، در مواقعی تمام قرص خورشید پوشیده نخواهد شد و گرفت کامل اتفاق نمی‌افتد. دلیل چنین اتفاقی اغلب این است که کره ماه اگر در کمترین فاصله با سیاره زمین نباشد، قطر ظاهری ماه از قرص خورشید کوچک‌تر خواهد بود و حلقه‌ای از آتش در اطراف صفحه سیاه کره ماه مشاهده می‌شود.

    جزئیاتی از کسوف‌های سال 99

    مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در پایان عنوان کرد در سال 99 شاهد دو خورشید گرفتگی در یکشنبه 1 تیر از نوع حلقوی و در دوشنبه 24 آذر 99 از نوع کلی خواهیم بود. ساکنان اکثر شهر‌های ایران می‌توانند کسوف اول را به شکل جزئی رصد کنند. به طور دقیق باید بگوییم این خورشید گرفتگی جزئی به جز در شمال و شمال غرب کشور در سایر نقاط کشور قابل رصد است، اما خورشید گرفتگی دوم در 24 آذر 99 در آمریکای جنوبی اتفاق می‌افتد و ساکنان ایران قادر به رصد آن نخواهند بود.

    خورشید گرفتگی 5 دی 98 را از دست ندهید


«تاگ»؛ نخستین خودروی ملی ترکیه

«تاگ»؛ نخستین خودروی ملی ترکیه


 

  • «تاگ»؛ نخستین خودروی ملی ترکیه

    943724

    07 دی 1398 - 12:41

    6218 

    برترین‌ها: با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، «تاگ»، نخستین خودروی ملی و تمام‌برقی این کشور معرفی شد. خودرویی که برای طراحی آن بیش از سه میلیارد دلار سرمایه گذاری شده و قرار است فصل جدیدی را در صنعت این کشور رقم بزند.

    نخستین «خودروی ملی» ترکیهعکسی که دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه در اختیار رسانه‌ها گذاشته و رجب طیب اردوغان را در کنار «تاگ» نشان می‌دهد

    صنعت خودروی ترکیه از زمان تاسیس تاکنون به تولید محصولات شرکت‌های خارجی پرداخته و به سمت خودروی داخلی حرکت نکرده بود. صنعت خودروسازی ترکیه تقریبا با ایران و کره جنوبی همزمان شروع به کار کرد، اما هر سه کشور سه راه مختلف را رفته‌اند. کره جنوبی برند‌های خود را توسعه داد و ترکیه پایگاه خودروسازان خارجی شد.

    ظهور خودرو‌های برقی جایی است که شرکت‌های بزرگ خودروسازی به دلیل محافظه‌کاری در حال واگذار کردن بازار هستند و ترکیه هم دقیقا روی همین بخش برای توسعه برند داخلی خود در حال مانور دادن است. با این وجود ترکیه می‌خواهد استراتژی خود را در صنعت خودرو تغییر دهد. ظهور خودرو‌های برقی جایی است که شرکت‌های بزرگ خودروسازی به دلیل محافظه‌کاری در حال واگذار کردن بازار هستند و ترکیه هم دقیقا روی همین بخش برای توسعه برند داخلی خود در حال مانور دادن است.

    نخستین «خودروی ملی» ترکیه

    خودروی جدید ملی ترکیه یک خودرو تمام برقی کراس‌اوور است. آن‌طور که طراحان آن می‌گویند این خودرو دارای دو گونه موتور است که یکی 200 و دیگری 400 اسب بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو با دو پیشرانه متفاوت خود 7.6 و 4.8 ثانیه است. پیمایش این خودرو هم در دو نوع 300 و 500 کیلومتر با یکبار شارژ است و با شارژ سریع هم می‌توان طی مدت نیم ساعت هشتاد درصد باتری‌های این خودرو را شارژ کرد.

    اگر خودرو قیمت کمتری نسبت به محصولات تسلا داشته باشد شاید به رقیبی برای خودرو‌های این شرکت به خصوص مدل تسلا ایکس تبدیل شود. با این استراتژی، ترکیه پس از 60 سال تصمیم گرفته خودروی ملی خود را توسعه دهد.

    تولید انبوه این خودرو‌ها قرار است از سال 2020 آغاز شود و ترکیه می‌خواهد تحت برند جدید تا سال 2030 پنج مدل خودرو برقی مختلف را تولید کند. اما فعلا برنامه تولید برای مدل اول 175 هزار دستگاه در سال است. این خودرو در شهر صنعتی بورسا تولید خواهد شد.

    آقای اردوغان گفته است «خودروی جدید ما تجلی آرزوی 60 ساله ترکیه برای ساخت اتومبیل است و ما حالا فقط بازاری برای فناوری‌های شرکت‌های خارجی نخواهیم بود، بلکه ترکیه کشوری تولیدکننده و صادرکننده در زمینه خودرو می‌شود.»

    نخستین «خودروی ملی» ترکیه

    دو همسایه در دو جایگاه مختلف

    تاریخچه صنعت خودروی ترکیه شبیه صنعت خودروی ایران است. تولیدات ترکیه در سال 1960 با مونتاژ محصولات فورد شروع شد. در ایران هم اولین خودروها، جیپ‌هایی بودند که در کارخانه جیپ ایران در همین زمان تولید می‌شدند.

    صنعت خودروی ایران البته سعی داشت به تولیدکننده خودرو تبدیل شود و راه کره را برود، ولی به دلیل شرایط اقتصادی و سیاسی، این پروژه در ایران به جایی رسیده که اکنون قرار دارد.

    ترکیه با وجود اینکه از نظر میزان تولید سال‌هاست با ایران رقابت می‌کند، اما کیفیت خودرو‌های تولیدی در این کشور بالاتر از ایران است. این کشور با داشتن صنعت قطعه‌سازی فعال دارای پشتیبانی لازم برای تولید محصولاتی با برند خود است.

    ترکیه، ولی سعی کرد صنعت قطعه‌سازی خود را توسعه دهد و به پایگاه شرکت‌های خارجی تبدیل شود. این کشور در این کار موفق شد به کانون اصلی تولید محصولات رنو و فیات در خارج اتحادیه اروپا تبدیل شد.

    آرکان تزر، دبیر پیشین انجمن خودروسازان ترکیه، در این باره به سایت بیت‌ران گفته است «در گذشته ترکیه در زمینه صنعت خودرو استراتژی نداشت. بلکه شرکت‌های خارجی استراتژی صنعت خودروی ترکیه را مشخص می‌کرند. به همین دلیل ما قصد نداشتیم نشان داخلی درست کنیم.».

    اما حالا مدیران صنعتی ترکیه بر خلاف مدیران محافظه کار قبلی قصد دارند داستان را تغییر دهند و می‌خواهند ترکیه را گذشته از صنعت قطعه‌سازی در صنعت خودروسازی هم صاحب نام و آوازه کنند.

    ترکیه با وجود اینکه از نظر میزان تولید سال‌هاست با ایران رقابت می‌کند، اما کیفیت خودرو‌های تولیدی در این کشور بالاتر از ایران است. این کشور با داشتن صنعت قطعه‌سازی فعال دارای پشتیبانی لازم برای تولید محصولاتی با برند خود است.

    اما ناشناخته بودن در بازار پر رقابت، کار را برای ترکیه دشوار کرده بود به همین دلیل است که حال از خلا ناشی از کمبود خودرو‌های الکتریکی در بازار جهانی استفاده کرده تا وارد میدان شود.


مهمترین گوشیهای اندرویدی در یک دهه گذشته

مهم‌ترین گوشی‌های اندرویدی در یک دهه گذشته


 

  • مهم‌ترین گوشی‌های اندرویدی در یک دهه گذشته

    مجله دیجی‌کالا - یوسف اسفندیاری: طی ده سال گذشته شاهد پیشرفت‌های مهمی در حوزه تکنولوژی و به‌خصوص در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم. با پایان رسیدن این دهه، به جای مرور بر محبوب‌ترین یا جذاب‌ترین گوشی‌های اندرویدی، در این مطلب تصمیم داریم به مهمترین گوشی‌های اندرویدی این دهه نگاهی بیندازیم.

    مهم‌ترین گوشی‌های اندرویدی در یک دهه گذشته

    این فهرست توسط سایت 9 To5Google منتشر شده و مطابق معمول چنین فهرست‌هایی، می‌توان به گوشی‌هایی اشاره کرد که نام آن‌ها در این فهرست دیده نمی‌شود.

    نکسوس وان (2010) – آغاز جاه‌طلبی گوگل در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند

    مهم‌ترین گوشی‌های اندرویدی در یک دهه گذشته

    در ژانویه 2010 گوشی نکسوس وان عرضه شد. اهمیت این گوشی به این موضوع برمی‌گردد که نخستین گوشی مربوط به برند نکسوس محسوب می‌شود. در پروژه نکسوس، گوگل با شرکت‌های سازنده همکاری می‌کرد و مثلا سخت‌افزار این گوشی توسط شرکت HTC ساخته شد. نکسوس وان همراه با اندروید 2.1 عرضه شد و در آخرین آپدیت اندروید «نان زنجبیلی» (Gingerbread) را دریافت کرد. این گوشی از نمایشگر مبتنی بر رزولوشن 800 در 480، تراشه کوالکام 1 گیگاهرتزی موسوم به اسکورپیون و یک ترک‌بال مشابه برخی از گوشی‌های بلک‌بری بهره می‌برد.


    گلکسی اس 2 سامسونگ (2011) – یکی از اولین گوشی‌های اندرویدی پرطرفدار

    مهم‌ترین گوشی‌های اندرویدی در یک دهه گذشته

    در اوایل این دهه، اندروید و گوشی‌های مبتنی بر آن چندان محبوب و پرطرفدار نبودند. اندروید نان زنجبیلی هم رابط کاربری چندان جذابی نداشت و کاربران معمولی علاقه زیادی به استفاده از این سیستم‌عامل نداشتند. در اواسط 2011، گلکسی اس 2 نقش مهمی در افزایش محبوبیت اندروید ایفا کرد و به همین خاطر یکی از مهمترین گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود.

    دومین پرچم‌دار اندرویدی سامسونگ از تراشه اگزینوس 1.2 گیگاهرتزی، 1 گیگابایت حافظه رم و نمایشگر امولد WVGA بهره می‌برد. از بین ویژگی‌های قابل توجه آن می‌توانیم به امکان ضبط ویدیو‌های 1080 p با دوربین 8 مگاپیکسلی اشاره کنیم. این گوشی از همان ابتدا آن‌قدر مورد توجه قرار گرفت که در عرض 55 روز 3 میلیون عدد از آن به فروش رسید.10 ماه بعد، این گوشی آمار فروش 20 میلیونی را هم پشت سر گذاشت.


    گلکسی نوت سامسونگ (2011) – تغییر همیشگی گوشی‌ها با استفاده از نمایشگر بزرگ

    مهم‌ترین گوشی‌های اندرویدی در یک دهه گذشته

    احتمالا مهم‌ترین تأثیر سامسونگ در تغییر گوشی‌های هوشمند، از لحاظ اندازه بوده است. در سال 2011 گوشی گلکسی نوت معرفی شد که نمایشگر 5.3 اینچی آن در آن زمان غول‌پیکر محسوب می‌شد. باید خاطرنشان کنیم بیشتر گوشی‌های هوشمند در آن دوره مجهز به نمایشگر‌های 3 تا 4.5 اینچی بودند. همین موضوع باعث شد که گلکسی نوت مورد انتقاد زیادی قرار بگیرد و بزرگ بودن نمایشگر به‌عنوان یک ویژگی صرفا پر زرق‌وبرق و بی‌مصرف دیده شود. اما 9 سال بعد، استفاده از نمایشگر‌های بسیار بزرگ برای انواع گوشی‌ها به یک استاندارد بدل شده و در سال 2019 گلکسی نوت 10 پلاس با نمایشگر 6.8 اینچی روانه‌ی بازار شده است.


    گلکسی نکسوس سامسونگ (2012) – تحول اندروید توسط گوگل

    مهم‌ترین گوشی‌های اندرویدی در یک دهه گذشته

    در سال 2012 گوگل اندروید را تا حد زیادی متحول کرد و مطابق معمول، این اندروید با یک گوشی جدید عرضه شد. گلکسی نکسوس سامسونگ نخستین گوشی هوشمندی بود که با اندروید 4 موسوم به «بستنی حصیری» روانه‌ی بازار شد و اندروید 4 نسبت به نسخه‌های قبلی ظاهر بسیار جذاب‌تری را به ارمغان آورد. از بین ویژگی‌های جذاب این نسخه از اندروید می‌توانیم به سیستم ناوبری موجود در رابط کاربری، هوم اسکرین بهتر، طراحی جذاب لاک‌اسکرین، پشتیبانی داخلی از اسکرین‌شات، تحول نوتیفیکیشن‌ها، کیبورد بهتر و بسیاری از موارد دیگر اشاره کنیم.

    گلکسی نکسوس اساسا ویترینی برای این نسخه اندروید بود. این گجت نخستین گوشی اندرویدی بود که دکمه‌های فیزیکی مربوط به ناوبری را کنار گذاشت و به لطف خمیده بودن نمایشگر از طراحی خاصی بهره می‌برد. رزولوشن نمایشگر امولد آن هم 720 p بود و پردازنده TI OMAP 4460 به‌عنوان قلب تپنده این گوشی انجام وظیفه می‌کرد.


    موتورولا موتو جی (2013) – ارائه کیفیت بالا علی‌رغم قیمت پایین

    مهم‌ترین گوشی‌های اندرویدی در یک دهه گذشته

    در اواخر 2013، موتورولا با معرفی گوشی موتو G نشان داد که حتی با قیمت پایین هم می‌توان گوشی جذابی ارائه کرد و به همین خاطر گوشی مذکور یکی از مهمترین گوشی‌های اندرویدی این دهه محسوب می‌شود. این گوشی 179 دلاری به کاربران این وعده را می‌داد که تا چند بار می‌توانند آپدیت‌های مهم اندروید را دریافت کنند؛ مشخصه‌ای که در آن زمان بسیار کمیاب محسوب می‌شد. این گوشی با اندروید 4.3 ارائه شد و در آخر اندروید 5.1 را هم دریافت کرد.

    این گوشی مورد توجه زیادی قرار گرفت و تا همین الان هم گوشی‌های سری موتو G طرفداران زیادی دارند. در هر صورت می‌توان گفت که موتو G تأثیر زیادی بر گوشی‌های جذاب مقرون‌به‌صرفه داشته است. برای اولین بار، کاربران می‌توانستند گوشی اندرویدی ارزان‌قیمتی را بخرند که تجربه کاربری مناسبی را ارائه می‌داد و در حال حاضر خوشبختانه می‌توانیم به چندین گوشی اندرویدی مقرون‌به‌صرفه اشاره کنیم که مشخصه‌های جذابی را به ارمغان می‌آورند.


    وان‌پلاس وان (2014) – قاتل پرچم‌دار

    مهم‌ترین گوشی‌های اندرویدی در یک دهه گذشته

    در آوریل 2014، یک نام جدید در بازار گوشی‌های هوشمند توجهات زیادی را جلب کرد. شرکت وان‌پلاس می‌خواست به نام مهمی در این بازار بدل شود و به همین خاطر گوشی قدرتمند و جذابی را با نصف قیمت گوشی‌های مشابه معرفی کرد. وان‌پلاس وان 299 دلار قیمت داشت و این در حالی است که پرچم‌دار مهم سامسونگ در آن زمان به نام گلکسی اس 5 با قیمت 649 دلار فروخته می‌شد. مشخصات سخت‌افزاری این دو گوشی تا حد زیادی مشابه بود با این تفاوت وان‌پلاس وان به لطف رام CyanogenMod تجربه نرم‌افزاری جذابی را ارائه می‌داد و تا حدی مشابه اندروید خالص موجود در گوشی‌های نکسوس بود.

    به مرور زمان، این گوشی با وجود اینکه خریدن آن از طریق دریافت دعوت‌نامه امکان‌پذیر می‌شد، طرفداران زیادی پیدا کرد و وان‌پلاس نسل بعدی آن را توسعه داد. شرکت وان‌پلاس در عرض چند سال توانست به یکی از شاخص‌ترین شرکت‌های فعال در اکوسیستم اندروید بدل شود و این موفقیت با عرضه یکی از مهمترین گوشی‌های اندرویدی این دهه آغاز شد.


    اچ‌تی‌سی وان ام 7 (2013)، گلکسی اس 6 (2015) – بهبود توانایی شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی

    مهم‌ترین گوشی‌های اندرویدی در یک دهه گذشتهHTC One M7

    در نیمه نخست این دهه، تقریبا تمام گوشی‌های اندرویدی با بدنه پلاستیکی روانه‌ی بازار می‌شدند، ولی به مرور زمان این رویکرد تغییر یافت. در سال 2013، گوشی HTC One M7 با بدنه یکپارچه آلومینیومی جذاب مورد توجه زیادی قرار گرفت و می‌توان گفت طراحی این گوشی مهم‌ترین مشخصه آن محسوب می‌شد. همچنین می‌توانیم به اسپیکر‌های قدرتمند و بازطراحی رابط کاربری آن هم اشاره کنیم. این گوشی روی هم رفته یک محصول انقلابی محسوب نمی‌شد، اما طراحی آن سروصدای زیادی راه انداخت و تأثیر زیادی بر دیگر گوشی‌ها داشت.


    گلکسی اس 6

    مهم‌ترین گوشی‌های اندرویدی در یک دهه گذشتهگلکسی اس 6

    دو سال بعد، رویکرد HTC برای بهره‌گیری از مواد جذاب‌تر به سامسونگ راه پیدا کرد و گلکسی اس 6 نخستین گوشی اندرویدی این شرکت بود که از بدنه مبتنی بر مواد جذاب بهره می‌برد. به لطف تعبیه فریم فلزی و پنل پشتی شیشه‌ای، بدنه این گوشی جذابیت گلکسی اس 6 را دوچندان می‌کرد. البته باید بگوییم که گلکسی آلفا نخستین گوشی سامسونگ بود که از چنین بدنه‌ای استفاده می‌کرد، اما گلکسی اس 6 این مشخصه را همه‌گیر کرد.

    در ضمن نباید مدل اج این گوشی را از قلم بیندازیم که آغازگر حرکت سامسونگ به سوی تعبیه نمایشگر مبتنی بر لبه‌های خمیده محسوب می‌شود. سامسونگ با عرضه گلکسی اس 6 که یکی از مهمترین گوشی‌های اندرویدی این دهه محسوب می‌شود، نشان داد که طراحی گوشی اهمیت بالایی برای این شرکت دارد و گوشی‌های بعدی سامسونگ هم این رویکرد را به‌خوبی نشان می‌دهند.


    ال‌جی جی 5 (2016) – نخستین دوربین اولترا واید

    مهم‌ترین گوشی‌های اندرویدی در یک دهه گذشته

    همین ابتدای امر باید بگوییم که ال‌جی جی 5 گوشی موفقی نبود. به غیر از طراحی نه‌چندان جذاب، مکانیسم ماژولار آن هم چندان قابل توجه نبود و نرم‌افزار آن هم حرف زیادی برای گفتن نداشت. با این حال، ال‌جی جی 5 نخستین گوشی مهمی بود که با دوربین اولترا واید روانه‌ی بازار شد؛ و حالا چند سال بعد از عرضه این گوشی، تقریبا تمام پرچم‌داران اندرویدی از این نوع دوربین بهره می‌برند. همچنین این مشخصه یکی از آخرین مشخصه‌های شاخص گوشی‌های ال‌جی محسوب می‌شود و طی یک دهه آینده، به احتمال زیاد گوشی‌های ال‌جی این بازار را ترک خواهند کرد.


    گوگل پیکسل (2016) – فرا رسیدن دستیار هوشمند

    مهم‌ترین گوشی‌های اندرویدی در یک دهه گذشته

    گوگل اسیستنت اگر مهم‌ترین ویژگی جدید اندروید طی یک دهه اخیر نباشد، بدون شک یکی از مهم‌ترین‌ها محسوب می‌شود. در ابتدا، گوگل اسیستنت ویژگی اختصاصی گوگل پیکسل بود و این دستیار دیجیتالی از همان ابتدا حرف زیادی برای گفتن داشت. این دستیار هوشمند نسبت به رقبا از لحاظ تشخیص صدا و اجرای فرامین نسبت به رقبا توانایی بیشتری داشت و از آن زمان روزبه‌روز هوشمندتر شده و به غیر از گوشی‌های اندرویدی، گجت‌های هوشمند مختلفی هم از آن بهره می‌برند.

    نخستین گوشی پیکسل هم اهمیت زیادی برای گوگل داشت، زیرا این شرکت بعد از سال‌ها پروژه نکسوس را برای شروع پروژه پیکسل کنار گذاشت، اما خود این گوشی چندان حائز اهمیت نبود. از طرفی از طراحی معمولی بهره می‌برد و به غیر از بخش نرم‌افزار، می‌توان گفت که فقط از لحاظ عکاسی می‌توانست در برابر رقبا تا حدی عرض اندام کند.


    نوکیا 6 (2017) – بازگشت برند نوکیا

    مهم‌ترین گوشی‌های اندرویدی در یک دهه گذشته

    برای سال‌های متمادی، نوکیا یکی از بزرگ‌ترین نام‌های صنعت موبایل محسوب می‌شد. اما با ظهور گوشی‌های هوشمند، این شرکت تصمیم گرفت از ویندوز فون استفاده کند و در سال 2014 با عرضه گوشی اندرویدی دوران بهره‌گیری از ویندوز فون به پایان رسید که البته این گوشی هم نتوانست توجه کاربران زیادی را جلب کند.

    این برند برای چند سال تا حد زیادی از این بازار کنار کشید تا اینکه در سال 2017 شرکت HMD Global امتیاز برند نوکیا را خریداری کرد و عرضه گوشی‌های اندرویدی نوکیا آغاز شد. نوکیا 6 هم اولین گوشی نوکیا محسوب می‌شود که توسط شرکت HMD ساخته شده و طی دو سال بعدی، چندین گوشی نوکیا دیگر هم روانه‌ی بازار شد که با داشتن قیمت مناسب توانسته‌اند توجه زیادی را جلب کنند.

    در عرض یک سال، HMD توانست رشد 800 درصدی را پشت سر بگذارد و در زمینه‌ی آمار فروش جهانی گوشی‌ها در رتبه دهم قرار بگیرد. نوکیا 6 به خاطر اهمیتی که در زمینه‌ی بازگشت برند نوکیا دارد، به‌عنوان یکی از مهمترین گوشی‌های اندرویدی این دهه در این فهرست قرار گرفته است.


    گوگل پیکسل 2 (2017) – تأثیر گسترده عکاسی محاسباتی

    مهم‌ترین گوشی‌های اندرویدی در یک دهه گذشته

    گوشی‌های اندرویدی در زمینه‌ی عکاسی طی یک دهه اخیر قابلیت‌های حیرت‌انگیزی را عملی کرده‌اند که بخش مهمی از آن، حداقل طی سه سال گذشته، مربوط به نرم‌افزار بوده است. گوگل به مدت چند سال بر روی عکاسی محاسباتی کار می‌کرد و نکسوس 6 P یکی از اولین گوشی‌هایی بود که نشان داد قابلیت HDR پلاس تا چه حد می‌تواند جذابیت تصاویر ثبت شده را افزایش بدهد. نرم‌افزار دوربین پیکسل هم بر مبنای آن توسعه پیدا کرد و گوگل با عرضه پیکسل 2 نشان داد که استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته تا چه حد می‌تواند کیفیت عکاسی را متحول کند.

    پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال با وجود تمام ضعف‌هایی که داشتند، با بهره‌گیری از الگوریتم‌های پیشرفته انقلابی در زمینه‌ی عکاسی موبایل پدید آوردند. دوربین این گوشی برای بیش از یک سال در برابر رقبا حرف زیادی برای گفتن داشت و گوگل با عرضه پیکسل 3 آن را بهبود بخشید و دوربین این گوشی همچنان از بهترین دوربین‌های موبایل محسوب می‌شود. در نهایت به مرور زمان، باقی شرکت‌های سازنده هم با بهره‌گیری از الگوریتم‌های پیشرفته در این زمینه وارد عمل شدند و به غیر از پیشرفت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزار دوربین‌ها هم کیفیت عکس‌ها را تا حد زیادی بهبود بخشید.


    گلکسی اس 8 سامسونگ (2017) – همه‌گیری نمایشگر‌های کم‌حاشیه

    مهم‌ترین گوشی‌های اندرویدی در یک دهه گذشته

    در روند کاهش حاشیه‌های نمایشگرها، نمی‌توان نقش مهم گلکسی اس 8 را نادیده گرفت و به همین خاطر یکی از مهمترین گوشی‌های اندرویدی این دهه به حساب می‌آید. این گوشی که در سال 2017 معرفی شد، از طراحی جذابی بهره می‌برد. اگرچه در بخش فوقانی و پایینی حاشیه نه‌چندان ضخیمی وجود داشت، اما مشخص بود که طراحی آن می‌تواند گوشی‌های زیادی را تحت تأثیر قرار دهد. نسبت نمایشگر به بدنه 86.3 درصدی تغییر قابل توجهی نسبت به نسل قبلی محسوب می‌شد و روی هم رفته نمی‌توان طراحی جذاب این گوشی را کتمان کرد.

    در هر صورت، سامسونگ بعد از عرضه این گوشی نشان داده که کاهش حاشیه‌های نمایشگر برای این شرکت اهمیت زیادی دارد و بهره‌گیری از نمایشگر‌های حفره‌دار در ادامه همین روند محسوب می‌شود. شرکت‌هایی مانند وان‌پلاس برای کاهش قابل توجه حاشیه‌های نمایشگر‌ها حتی از راهکار‌هایی مانند تعبیه دوربین پاپ‌آپ بهره برده‌اند. البته اگر بخواهیم صادقانه اظهار نظر کنیم، نباید اهمیت طراحی آیفون X را از قلم بیندازیم که بدون شک نقش مهمی در افزایش استفاده از نمایشگر‌های کم‌حاشیه داشته است.


    گلکسی فولد سامسونگ (2019) – گوشی‌های تاشو وارد می‌شوند

    مهم‌ترین گوشی‌های اندرویدی در یک دهه گذشته

    در دهه‌ی جدید، گوشی‌های اندرویدی تغییرات گسترده‌تری را پشت سر خواهند گذاشت که یکی از این تغییرات مهم مربوط به گوشی‌های تاشو است. گلکسی فولد با وجود حاشیه‌هایی که در ابتدا داشت، نشان داده که نمی‌توان این تکنولوژی را نادیده گرفت.

    گلکسی فولد از آنجایی که در بازار‌های زیادی در سرتاسر جهان عرضه شده و فروش قابل توجهی داشته، به‌عنوان یکی از مهمترین گوشی‌های اندرویدی این دهه انتخاب شده است. اما در این میان نباید هواوی میت ایکس و موتورولا ریزر را از قلم بیندازیم که سه رویکرد مختلف را برای طراحی گوشی تاشو اتخاذ کرده‌اند. گوشی‌های تاشو اگرچه برای همه‌گیر شدن راه طولانی در پیش دارند، اما از پتانسیل زیادی برای موفقیت بهره می‌برند.

    مهمترین گوشی‌های اندرویدی یک دهه اخیر به نظر شما

    در این مطلب، به فهرست مهمترین گوشی‌های اندرویدی یک دهه اخیر از دیدگاه نویسنده سایت 9 To5Google پرداختیم که مطمئنا می‌توان به جای خالی برخی از گوشی‌ها اشاره کرد. به همین خاطر به نظر شما جای چه گوشی‌هایی در فهرست مهمترین گوشی‌های اندرویدی ده سال گذشته خالی است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

    منبع: 9 To5Google


بهترین خودروهای سال 2020 به انتخاب کارانددرایور

بهترین خودرو‌های سال 2020 به انتخاب کارانددرایور


 

  • بهترین خودرو‌های سال 2020 به انتخاب کارانددرایور

    942927

    06 دی 1398 - 13:28

    4563 

    وب‌سایت پدال - امیر دهقان: کارانددرایور هرساله اقدام به انتخاب 10 خودروی برتر سال می‌کند، اما امسال تغییر بزرگی در این انتخاب‌ها صورت گرفته است. سال‌های گذشته، خودرو‌های برتر سال در قالب دو لیست 10 تایی مشخص می‌شدند که یک لیست مخصوص خودرو‌های سواری بود و لیست دیگر به شاسی‌بلند‌ها و پیکاپ‌ها اختصاص داشت؛ یعنی مجموعاً هرسال 20 خودرو به‌عنوان بهترین‌ها انتخاب می‌شدند؛ اما امسال رویه تغییر کرده و دیگر خودرو‌های سواری، شاسی‌بلند‌ها و پیکاپ‌ها به لیست‌های مجزا تقسیم نشده‌اند بلکه همه? انواع خودرو‌ها در قالب یک لیست 10 تایی مشخص شده‌اند؛ اما آنچه تغییر نکرده شیوه? آزمایش خودرو‌ها است، زیرا امسال هم مثل سال‌های قبل تمامی شرکت‌کنندگان توسط همه? اعضای هیئت تحریریه? کارانددرایور به مدت دو هفته موردبررسی قرار گرفته‌اند.

    خودرو‌هایی می‌توانند در این رقابت شرکت کنند که یا کاملاً جدید باشند با به‌روزرسانی بزرگی را تجربه کرده باشند و همین‌طور قیمت آن‌ها زیر 90 هزار دلار باشد. امسال 92 خودرو برای رسیدن به لیست 10 خودروی برتر باهم رقابت کردند و نهایتاً از بین آن‌ها بهترین خودرو‌های سال 2020 انتخاب شدند.

    شورلت کوروت C8

    بهترین خودرو‌های سال 2020 به انتخاب کارانددرایور

    بهترین خودرو‌های سال 2020 به انتخاب کارانددرایور

    هرگز در تاریخ این رقابت‌های کارانددرایور هیچ خودرویی نتوانسته با هردو ترکیب موتور جلو و موتور وسط در لیست بهترین‌های سال حضور پیدا کند. کوروت C8 بهبود بزرگی را نسبت به نسل قبلی خود تجربه کرده است و حتی ظرف زمان کمتری نسبت به مدل 755 اسب بخاری C7 ZR1 از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

    پشت صندلی‌های این ماشین یک پیشرانه? 6.2 لیتری V8 با 490 اسب بخار قدرت قرار گرفته است و برای انتقال نیرو یک گیربکس هشت سرعته? دوکلاچه جایگزین شش سرعته? دستی قبلی شده است؛ اما این گیربکس اتوماتیک دنده‌ها را فوراً عوض می‌کند و به راننده امکان کنترل کامل می‌دهد. شورلت نسل جدید کوروت را برای ارائه? یک سواری آرام و راحت تنظیم کرده که امکان رانندگی روزانه با آن‌را فراهم کرده است؛ و نکته? آخر اینکه قیمت پایه? کوروت C8 از 59,995 دلار آغاز می‌شود که حتی از یک پورشه باکستر ساده هم کمتر است.


    هوندا آکورد

    بهترین خودرو‌های سال 2020 به انتخاب کارانددرایور

    بهترین خودرو‌های سال 2020 به انتخاب کارانددرایور

    هوندا آکورد نامی آشنا در لیست 10 خودروی برتر سال است و سال‌به‌سال به پیروزی‌های خود در این رقابت ادامه می‌دهد. آکورد تاکنون 34 بار موفق به حضور در این لیست شده است. این خودرو ترکیب کاملی از یک خودروی اسپرت و یک سدان مسافرتی است به‌گونه‌ای که با پیشرانه? 2 لیتری چهار سیلندر توربو ظرف 5.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مانند یک سدان اسپرت می‌تواند پرفورمنس بالایی را به نمایش بگذارد، اما برای این کار راحتی، ارزش یا فضای داخلی را قربانی نمی‌کند؛ بنابراین درحالی‌که آکورد به‌عنوان یک سدان خانوادگی انتخاب مطمئن و معقولی است، اما در زیر پوست آن یک سدان پرفورمنس قرار دارد.


    جیپ گلادیاتور

    بهترین خودرو‌های سال 2020 به انتخاب کارانددرایور

    بهترین خودرو‌های سال 2020 به انتخاب کارانددرایور

    انتظار نمی‌رفت با وجود شورلت کلرادو و هوندا ریج‌لاین، پیکاپ میان سایز دیگری بتواند به لیست بهترین‌های سال راه پیدا کند، اما امسال جیپ گلادیاتور توانست جای آن‌ها را در بین بهترین‌ها بگیرد. البته گلادیاتور بهترین پیکاپ میان سایز بازار محسوب نمی‌شود، اما باید توجه داشت که این فقط یک وانت نیست. گلادیاتور مثل چاقوی ارتش سوئیس خودرویی همه‌کاره است. قیچی موجود در این چاقو شاید عالی نباشد، اما یک چاقوی ارتش سویس چیزی بیشتر از یک قیچی است و گلادیاتور هم خودرویی بیشتر از یک پیکاپ است. این یک خودروی پنج‌نفره? کانورتیبل آماده? آفرود است که پشت خود یک قسمت بار دارد.


    کیا تلوراید

    بهترین خودرو‌های سال 2020 به انتخاب کارانددرایور

    بهترین خودرو‌های سال 2020 به انتخاب کارانددرایور

    کیا تلوراید استاندارد جدیدی را برای بخش کراس‌اوور‌های سه ردیفه تعیین کرده است. این ماشین توانایی رقابت با برند‌های لوکس را دارد درحالی‌که قیمت آن در بخش غیرلوکس‌ها قرار می‌گیرد. تلوراید در ظاهر عالی به نظر می‌رسد و در داخل هم از کابینی جادار و لوکس مانند برخوردار است درحالی‌که روی جاده هم عملکرد خوبی دارد تا جایی که در سرعت 110 کیلومتر بر ساعت از رنجروور هم ساکت‌تر است. کیا با تلوراید خودرویی لوکس را با قیمت غیرلوکس ارائه کرده است.


    مزدا CX-5

    بهترین خودرو‌های سال 2020 به انتخاب کارانددرایور

    بهترین خودرو‌های سال 2020 به انتخاب کارانددرایور

    مزدا CX-5 دوباره به لیست 10 خودروی برتر سال راه یافته است، زیرا درحالی‌که همه? خودروسازان در این کلاس حضور دارند، تنها مزدا یک کراس‌اوور کامپکت ساخته است که همه? آزمایش‌کنندگان خواهان رانندگی با آن هستند. این خودرویی با طراحی شسته‌رفته در داخل و خارج و با جزئیات لوکس است. بعد از رانندگی با CX-5 اگر پشت کراس‌اوور کامپکت دیگری بنشینید ناامید خواهید شد، زیرا در این کراس‌اوور ژاپنی فرمان و کنترل سواری که مشابه خودرو‌های اسپرت هستند لبخند رضایت را روی لبان راننده می‌نشانند.


    پورشه 718 کیمن

    بهترین خودرو‌های سال 2020 به انتخاب کارانددرایور

    بهترین خودرو‌های سال 2020 به انتخاب کارانددرایور

    یک سال دیگر و یک جایزه? بهترین دیگر برای دوقلو‌های پورشه 718 کیمن و باکستر. از مدت‌ها قبل گفته‌ایم که این دو خودروی اسپرت موتور وسط چقدر هندلینگ و عملکرد خوبی دارند؛ اما ویژگی مثبت دیگر این خودرو‌ها این است که می‌توان از آن‌ها در تردد‌های روزانه در یک جاده? عالی لذت برد. کیمن و باکستر جاده‌های بد را بهتر می‌کنند. راننده‌های بد را بهتر می‌کنند. همه‌چیز را بهتر می‌کنند.


    پورشه ماکان

    بهترین خودرو‌های سال 2020 به انتخاب کارانددرایور

    بهترین خودرو‌های سال 2020 به انتخاب کارانددرایور

    پورشه ماکان کراس‌اووری است که اعتقاد دارد یک سدان اسپرت است. وقتی کراس‌اوور‌ها سعی دارند تظاهر کنند که اسپرت هستند، غالباً به هدف خود نمی‌رسند، اما ماکان از چنان توانایی پیچیدن، شتاب و کنترلی برخوردار است که یک راننده? 911 با آن احساس بیگانگی نمی‌کند. این ماشین مثل یک سدان اسپرت عالی، تعادلی میان پرفورمنس و کارایی برقرار کرده و موجب می‌شود راننده بخواهد تا آخر دنیا با آن رانندگی کند. البته کراس‌اوور‌های سریع‌تر و همین‌طور کاربردی‌تری هم در بازار وجود دارند، اما ماکان بهترین ترکیب از هیجان، پالایش و کارایی یک سدان اسپرت را در قالب یک کراس‌اوور ارائه کرده است.


    دوج رم 1500

    بهترین خودرو‌های سال 2020 به انتخاب کارانددرایور

    بهترین خودرو‌های سال 2020 به انتخاب کارانددرایور
    دوج رم 1500 خودروی لوکس مدرن آمریکایی است. مثل خودرو‌های لوکس گذشته یعنی کادیلاک‌ها و لینکلن‌های دهه? 50، رم هم جادار و مجهز است، روی شاسی نردبانی ساخته شده، زیر کاپوت آن پیشرانه? V8 قرار گرفته و سواری نرمی دارد؛ بنابراین همان کار‌هایی که آن سال‌ها می‌شد با خودرو‌های لوکس انجام داد را حالا می‌توان با پیکاپی مثل رم انجام داد. رم 1500 تنها بهترین پیکاپ سال نیست بلکه یکی از بهترین خودرو‌های سال است. سواری نرم، کابین لوکس و تحویل قدرت روان، کابین رم را به مکانی تبدیل کرده که هرگز برای یک پیکاپ تصور نمی‌شد.


    تویوتا سوپرا

    بهترین خودرو‌های سال 2020 به انتخاب کارانددرایور

    بهترین خودرو‌های سال 2020 به انتخاب کارانددرایور

    تویوتا سوپرا ابزاری برای یادگیری تکنیک‌های رانندگی پیشرفته است، زیرا در آن راننده هر کاری می‌کند با پاسخ درستی مواجه می‌شود. زیر کاپوت کشیده? این خودرو پیشرانه? 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ ب‌ام‌و با 340 اسب بخار قدرت قرار گرفته است. این موتور قدرت زیادی را ارائه می‌کند که حتی حرفه‌ای‌ترین راننده‌ها را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد و گیربکس هشت سرعته? اتوماتیک آن نیز به‌قدری خوب عمل می‌کند که دل‌تنگ گیربکس دستی نمی‌شویم. بعد از 21 سال استراحت در بخش خودرو‌های اسپرت، تویوتا با کمک دوستانش در ب‌ام‌و دوباره بازگشته و باید به آن تبریک گفت، زیرا موفق شده خودروی شایسته‌ای مثل سوپرا را به‌خوبی بازگرداند.


    فولکس‌واگن جتا GLI

    بهترین خودرو‌های سال 2020 به انتخاب کارانددرایور

    بهترین خودرو‌های سال 2020 به انتخاب کارانددرایور

    فولکس‌واگن گلف GTI در همه? زمینه‌ها می‌درخشد و سال‌ها است که شکست دادن آن تقریباً غیرممکن است، اما امسال برادر صندوقدار آن یعنی جتا GLI این کار را انجام داده است. این خودرویی مقرون‌به‌صرفه، کارآمد، جادار و سریع است که حتی از گلف GTI هم ارزش بیشتری دارد. همچنین حس سرگرمی بی‌بدیل جتا GLI عاشق آن شدن را آسان کرده است. البته هنوز هم طراحی داخلی و خارجی گلف GTI را ترجیح می‌دهیم، اما جتا GLI برنده است، زیرا تک‌تک اجزاء آن برای رانندگی سرگرم‌کننده هستند.